fredag 15 december 2006

Vänskapslek

Häromdagen fick jag ett mejl från en god vän, som han i sin tur fått från sin dotter och som ger mottagaren en osökt möjlighet att - om man gillar att delta i vänskapsleken - berätta för sina vänner något om sig själv, som de måhända inte redan känner till.

Det hela liknar ett kedjebrev, där mottagaren ska svara på ett antal frågor, och sedan skicka formuläret vidare till goda vänner med en uppmaning att göra på samma sätt i förhållande till sina vänner. Och därutöver sända ett ex. av det besvarade formuläret till den person, som man tidigare fått mejlet från. Normalt deltar jag inte i denna typ av aktiviteter på nätet, men då mejlet kom från en av mina allra bästa vänner gjorde jag ett undantag. Följde instruktionerna d v s svarade på frågorna och sände ett mejl med instruktioner och formuläret vidare till mina vänner. Jag har fortfarande inte fått något mejl tillbaka från någon av dem, inte ens från de fyra, som jag var ganska säker på skulle låna sig till detta, om inte annat så för min skull ;-)

Men, det har haft det goda med sig, att jag fått en inbjudan till ett biobesök i Uppsala för att i sällskap med en trevlig man se filmen Borat. Att göra undantag från sina principer, kan alltså leda till att en vän kommer sig för, att göra något annat än att svara på frågor för att visa sin vänskap. Principer är bra, men att kunna rucka på dem är ännu bättre!

Inga kommentarer: