lördag 7 mars 2009

FRA-beroende på grund av vad?

Kommer inte ihåg var jag läste kommentaren, där någon undrade om det inte fanns någon länkrörelse, typ Anonyma FRA-ktivister, för oss som fortfarande håller på med vårt FRA-motstånd. Att slåss för att politikerna ska respektera våra mänskliga rättigheter och grundlagen, ses alltså av FRA-kramarna, som ett beroende framkallat av ett missbruk. Missbruk av yttrandefriheten? Eller missbruk av åsiktsfriheten? Eller vad ...


Medan MiNimaliteter bygger vidare på FRA-antologin, vilket är ett svar på DN:s artikel med påståenden om att motståndet byggts av inhyrda proffs från någon PR-byrå, fortsätter diskussionen på nätet. Även företrädare för den bransch, som pekats ut, tycker att det finns skäl att säga något i saken – här JMV Kommunikation. Deepedition funderar under rubriken Att slå sönder en revolution och rekommenderar oss att läsa Isobel i Expressen. Intressant.


Morfar Gunnar har på sin blogg i Norrtelje Tidning lagt ut den debattartikel, som var införd i papperstidningen i går, där han deklarerar att han är beredd att rösta på ett annat parti i nästa val, då han känner sig sviken av det parti, som han hittills röstat på. Jag har kommenterat under rubriken Heja Morfar! Ge honom en tribut du också – det är alltid svårt att ta ett sådant steg. Själv har jag på NT-bloggen skrivit om något jag fann hos Hax tidigare idag. Andra som bloggar är JensO, Knapsu, Intensifier, Hax, Satmaran, Kjellberg, Rick Falkvinge och Zac´s åsikter på ett fat.


6 kommentarer:

Anders sa...

Det är någon som kallar sig Apse som klottrat dit det i en kommentar på min blogg i inlägget som lockade fram att jag borde gå i AA-FRA

vänligen
Anders

Anonym sa...

Jag har åkt runt i lite olika kommuner och träffat lite bekanta idag.

En av dem sa till mig,, läste i aftonbladet häromdagen om höjda a kassor, varslingar, fra, ipred, acta osv osv.

Det var helt otroligt,, varje sida var späckad med en chock värre än den andra där man såg ens rättigheter sågas itu.
Efter han läst tidningen satt han stilla i 10 minuter med händerna på huvudet och undrade,, Vafaan är det som håller på hända.?

Den dagen var det noga som fick sig en tankeställare sa han.

Hade senare på dagen kontakt med fler vänner och vi smalades och vi satt och filosoferade vilket ni vet staten anser livsfarlig för att citera George W Bush som så fint skapade vårat kontrolsystem vi ser ta form idag på falska premisser som statsterrorism osv osv osv resten vet ni ju själva och då kom vi fram till att.

Eftersom jag har lösningen på energikrisen och kan ersätta all fordons energikällor med min generator som slipper tankas och kan även tillföra hus energi för boende , så har jag även en lösning på slutet på havsfisket/rovfisket , lösning på världens hunger,Arbetslösheten,öknens utbredning,mm,

Känner några mäktiga familjer som känner några mäktiga familjer som känner några mäktiga familjer.

Så nu är man inte ensam och kan tystas iallafall då jag gav ordet till mina vänner fick sprida ordet.


Så vi och spånade lite iallafall medans vi drack och åt lite mat.
Vi vill ju alla ha förändring till det bättre och på alla sätt för våra kommande ,vi ser ju alla att utvecklingen på många sätt är backåtsträvande,, så vi har beslutat oss för att ta över jorden genom dess marknad och skapa förändring då våra stofiler till politiker inte ser längre än vad näsan gäller.

Lol ganska lustigt samma dag (Nu) kommer man hem och har fått brev från en som vill investera 15 miljoner pund i en av mina uppfinningar.

Sen kom man ju fram till frågan om sekretess,,hmhm så ens ideer skyddas och det lustigaste då var.

Hur ska vi kommunicera krypterat??

Jag fick förklara för min indiska partner att Industri Spionage har utvecklats till ett legalt tema i svenskt näringsliv och systemet.

Där ser man råttfällan förhindrar nyskapande på alla områden.

Gun Svensson sa...

Anders: Tack för det. Jag hade varit ute på nätet och läst en hel del, varför jag, med mitt numera kortare närminne,tappat bort var någonstans jag läste detta. Sedan ville jag inte öda tid på att gå tillbaka och leta utan tänkte - det ger sig. Jag har lärt mig att vi här på nätet är hjälpsamma och någon kommer att hjälpa mig och se - det fungerade nu också. Inte undra på att jag gillar att även leva här.

Anonym: Är rätt säker på att du och många andra är så uppfinningsrika att andra vägar kommer att öppnas om inte regeringen inser att det valt fel väg. Det tar dock en tid, vilket är tråkigt för dig, som behöver snabb kommunikation idag. Men ett brev på posten är inte helt fel. Idag tar det några dagar. För 71 år sedan tog det 7 månader från offert till leverans av en Pythagorasmotor från Norrtälje till Indien.

Anonym sa...

@Farmorgun sa...
"med mitt numera kortare närminne, tappat bort var någonstans jag läste detta."

Ett bra tips att hjälpa minnet på traven, är att använda Firefox med den utmärkta pluginen "UnMHT". Med den kan man spara de artiklar man är intresserad med text, grafik och annat som en enda fil på sin egen dator, med dtaum o klockslag för när man sparade filen.

Det är då lätt att hitta de artiklar man läst, och man kan också se ifall artiklar och kommentarer ändras eller raderas.

http://www.unmht.org/unmht/en_index.html

Jag har för vana att spara alla artiklar jag läser och kommenterar.

Gun Svensson sa...

Tack Dennis för tipset! Jag använder Firefox och ska kolla med min son, som hjälper mig med tekniken, hur jag fixar detta.

ChickenInSpace sa...

Svart Måndag bloggar lite om samma sak http://svartmandag.blogspot.com/

NSM är igång och rullar igen för de som vill samarbeta eller haka på etc