fredag 6 juli 2012

Laddar inför 75-årsdagen


Idag finns en annons i Norrtelje Tidning:

Gun Svensson 75 år
Firas med Öppet Hus tisdagen den 10 juli kl 16 – 18 i Café Smedjan, Pythagoras. Istället för blommor önskas pengar till föreningen Pythagoras Vänner, plusgiro 484 20 38-4 Välkomna!
Farmor Gun i Norrtälje.

Tidigare har jag firat mina högtidsdagar i en trängre krets ombord på S/S Blidösund, som jag gjorde insatser för under 70-talet. Nu vill jag för första gången slå på stora trumman och samtidigt göra en insats för den vänförening, som jag var med och bildade i början på 80-talet för att rädda Motorfabriken Pythagoras åt framtiden som ett levande museum. Idag är det ett välbesökt museum med rejäla utrymmen för barn att lära om mekanik och fantisera kring motorerna och deras roll för olika näringar bl a fiske och jordbruk - här hemma och runt hela världen.  

Hjärtligt tack på förhand för support! Tänk på att många bäckar små kan blir en å eller rent av en sjö.


1 kommentar:

Lars-Erick Forsgren sa...

Grattis, grattis på dig Gun!